Cum să-ți deschizi o florărie online – tot ce trebuie să știi

2094
Cum să-ți deschizi o florărie online - tot ce trebuie să știi

Afacerile ce pornesc de la o pasiune sau o artă pe care o stăpânești sunt din ce în ce mai căutate. Dacă ești pasionată de flori și de aranjamente decorative realizate cât mai creativ, poate că este momentul să te concentrezi și pe extinderea online a business-ului tău și să-ți deschizi o florărie online. În ultimul timp majoritatea afacerilor au o prezență susținută în mediul virtual. 

Deși a beneficiat de o creștere constantă  în ultimii ani, comerțul online a fost accelerat cu un procent semnificativ în perioada recentă datorită crizei sanitare cu care ne-am confruntat, iar preferințele consumatorilor s-au reorientat serios spre acest fel de interacțiune. În plus, o afacere online cu flori poate fi la fel de profitabilă și în orașele mici la fel ca și în cele mari, unde clienții caută acest tip de oferte! 

Iată, deci, tot ce trebuie să știi dacă plănuiești să deschizi o florărie online.

  1. Caută forma de autorizare potrivită pentru a vinde online

Ai nevoie să te înregistrezi ca și persoană juridică (SRL, PFA) dacă intenționezi să ai o activitate continuă, care generează profit în mediul virtual. Dacă în schimb vinzi ocazional și nu vei avea o activitate continuă de comerț, nu este nevoie de o formă autorizată de funcționare pentru florăria ta online. 

  1. Setează florăria ta online

Pașii următori pentru crearea unei florării online este realizarea propriu-zisă a magazinului virtual. Aceste etape presupun alegerea unui nume, achiziționarea unui domeniu de hosting (de tip e-commerce) cu acest nume și personalizarea magazinului. 

Alege pentru florăria virtuală un nume scurt, atrăgător, care poate fi ușor de reținut de către viitorii tăi clienți. Acesta va sta ulterior la baza construirii unei întregi identități a brandului.

Numele domeniului web pe care îl achiziționezi, preferabil cu .ro este ideal să fie scurt, și să nu conțină caractere speciale (de tip linii, minus etc.). Poți alege o platformă deschisă, de tip open-source, caz în care e de preferat să apelezi la o agenție sau un freelancer specializat care te pot ajuta cu instalarea și optimizarea ei. 

  1. Cum faci setările magazinului tău virtual

Pentru a deschide efectiv magazinul online, alege o platformă care permite crearea unui design personalizat pentru florăria ta, care să atragă atenția utilizatorilor și să rămână memorabilă în fața potențialilor clienți. 

Platforma de e-commerce este practic fundația florăriei tale online, unde se vor regăsi produsele pe care le vinzi, dar și instrumentele de marketing, vânzări sau alte informații necesare care pot convinge clienții să facă o achiziție de pe site. Întrucât vanzarea este principalul scop al magazinului tău virtual, platforma trebuie să permită un proces cât mai facil de cumpărare. Este important deci să integrezi acele funcționalități care permit achiziționarea directă a produselor, cu plasare în coș. 

Alte funcționalități utile pentru tine, ca proprietar al magazinului online sunt cele care permit gestionarea în timp real a stocurilor, sau generarea de facturi și rapoarte de vânzări, eventual pe categorii de produse.

  1. Cum faci retenție de clienți pentru florăria online

Trebuie să știi că, indiferent de domeniul sau de nișa pe care activează, magazinele online se luptă pentru concurență și market share. De aceea este important să stabilești încă de la început cum te poți distinge față de competitori pe piața concurențială digitală.

De exemplu, pentru florăria online vei avea nevoie nu doar de o platformă web atractivă ori de produse și servicii de calitate, ci și de un conținut aparte, care te va putea diferenția pe piață. În momentul în care faci setările pentru florăria ta online este important să stabilești cum te poți diferenția de floriștii care activează pe aceeași nișă. Un conținut diferit, specific te diferențiază de concurență și te aduce mai aproape de clienții pe care îi dorești, pe lângă faptul că le sporește acestora încrederea în brandul tău. 

De exemplu, prin intermediul unui blog sau vlog de companie integrat pe site vei putea oferi idei, soluții și recomandări de produse pe care le oferi, sau de ocazii în care astfel de oferte sunt potrivite. Facilitează cumpărarea de buchete, aranjamente, ambalaje de flori, bureți pentru aranjamente florale sau alte accesorii printr-un meniu ușor de folosit, chiar interactiv dacă e posibil. 

Gama generoasă de produse, diversitatea ofertelor dar și sfaturile, sugestiile și  propunerile personalizate pe care le oferi sunt o modalitate bună de a atrage și reține clienții pe site-ul tău. Mai mult, aceștia vor alege florăria ta virtuală pentru comoditatea comenzilor și a livrării, dar și a recomandărilor pe care le faci dacă ai inclus aceste opțiuni și funcționalități pe site. 

Este la fel de important ca fotografiile pe care încarci pe site-ul web să fie de o calitate impecabilă, profesionistă. Reclama făcută în mod constant, dar și diversitatea ofertelor și serviciilor îți vor aduce numărul de clienți potrivit pentru florăria ta online!